تاریخچه ساعت هوشمند

تاریخچه ساعت هوشمند

ساعت هوشمند در گذر زمان

ساعت هوشمند ، یک دستگاه هوشمند کوچک است که بر روی مچ دست قرار میگیرد. بسیاری از ساعتهای هوشمند به یک گوشی هوشمند نیز متصل میشوند و قادرند کاربر را از تماس های دریافتی، پیام های ایمیل و اعلان های گوشی هوشمند مطلع سازند. با نگاهی به تاریخچه ساعت های هوشمند در میابیم که این ساعت ها از ابتدا به این شکل نبوده اند. برخی از ساعت های هوشمند حتی می توانند تماس تلفنی برقرار کنند. بسیاری از ساعتهای هوشمند دارای صفحه نمایش رنگی هستند، اما برخی نیز از یک صفحه نمایش “کاغذ الکترونیکی” سیاه و سفید استفاده می کنند. برخی از ساعتهای هوشمند دارای قابلیت های سلامتی همچون: گام شمار، مانیتور ضربان قلب و سنجش کیفیت خواب نیز می باشند.
اولین نسل ساعت های هوشمند
این مطلب را از دست ندهید: ساعت هوشمند و سلامتی

با گیگاتو همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه ی ساعت های هوشمند بپردازیم :

در سال 1975  ( Calcron) یکی از اولین ساعتهای ماشین حساب دار ساخته شد که دارای نمایشگر 9 رقمی بود. در اوایل دهه 1980( Seiko )چندین ساعت با قابلیت های محاسباتی معرفی کرد. در سال Data-2000) 1983) به بازار آمد علت این نامگذاری قابلیت ذخیره ی دو یادداشت جداگانه با ظرفیت بیش از هزار کاراکتر برای هر کدام بود ، همچنین دارای یک صفحه کلید بود که کاربر اطلاعات را به کمک آن وارد می کرد. در سال RC-1000) 1984 ) با قابلیت اتصال به رایانه شخصی به بازار آمد . در سال  1990 ( MessageWatch Receptor)  پیام هایی را از طریق سیگنال های رادیویی FM دریافت کرد. در دهه 1990 میلادی، ساعت مچی و رایانه های بیشتری روی کار آمدند. کاربران به کمک Datalink)1994)، که با همکاری بین Timex و مایکروسافت ساخته شده بود توانستند اطلاعات مربوط به رایانه های شخصی خود مانند شماره تلفن ها را وارد کردند و سپس با استفاده از پالس های نور به صورت بی سیم منتقل کنند.

روپوتر سیکو (1998) یک رایانه شخصی بود که به یک ساعت تبدیل شد.

روپوتر سیکو (1998) یک رایانه شخصی بود که به یک ساعت تبدیل شد. داده ها از طریق دکمه ها یا جوی استیک وارد میشدند، و کاربران می توانستند نرم افزار خود را بنویسند. سامسونگ SPH-WP10 )1999)  اولین ساعت هوشمند با قابلیت تماس تلفنی بود؛ باتری آن قابلیت مکالمه به مدت  90 دقیقه را داشت. یکی از اولین ساعتهای هوشمند واقعی، مایکروسافت   SPOT (Smart Object Personal Technology) بود که در سال 2004 معرفی شد. SPOT از طریق رادیو FM اطلاعاتی از قبیل آب و هوا، اخبار و به روزرسانی ها را دریافت کرد. همچنین قابلیت دریافت ایمیل ها و پیام های فوری را داشت اما کاربران نمی توانستند پاسخ دهند. با ظهور گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند مانند سونی اریکسون LiveView (2010)، Pebble 2013 و Apple Watch) 2015) ظاهر می شوند که اطلاعات را از یک تلفن دریافت می کنند. در سال 2014 گوگل Android Wear را که یک نسخه از سیستم عامل تلفن همراه خود یعنی آندروید بود را به طور خاص برای گجت های پوشیدنی و ساعت هوشمند توسعه داد .